Sidor

måndag 8 juli 2013

Äntligen!

Äntligen är Mårran i sjön och semestern kan börja på riktigt. Men innan jag börjar skriva om nya äventyr på havet backar jag bandet lite. Senast jag skrev på bloggen hade jag monterat tierodsen och börjat fixa med "Maxi-randen".

Områdena i "Maxi-randen" där gelcoaten hade spruckit fyllde jag med epoxi-spackel och ett lager glasfibermatta ytterst. När detta hade torkat såg jag att jag behövde fylla på med ytterligare lite spackel för att få det helt slätt.






Efter detta slipade jag hela randen med 80-papper för att rugga upp den gamla färgen ordentligt. För att ytan skulle bli så slät som möjligt körde jag även en gång med 240-papper. Därefter målade jag två gånger med International Perfection med en lätt slipning mellan lagren. Såhär i efterhand inser jag att jag hade kunnat slipa ännu mer innan jag målade för att få ytan ännu slätare, men orken och tiden fanns inte riktigt och jag är väldigt nöjd med resulatet.




 
 
Mycket färg mm blir det när man ska fixa gamla båtar. Synd att man inte är sponsrad, även om man skulle kunna tro det av bilden att döma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar