Sidor

söndag 13 maj 2012

Arbetet fortsätter

Idag har arbetet med att förstärka akterspegeln fortsatt. Typiskt nog tog epoxin slut innan jag blev färdig. Först på tisdag får jag mer eftersom det inte går att köpa West Systems epoxi här i stan. Konstigt! Då tänker jag lägga på ytterligare ett par lager glasfibermatta. Mot slutet av veckan hoppas jag kunna spackla gelcoatspackel i de gamla borrhålen på akterspegeln. Ska bara låta epoxin härda lite först.

Idag lyckades vi även bli klara med att slipa och spackla kölen. Imorgon ska jag måla botten om vädret tillåter.

Bifogar även ett par bilder på lagningen av luckan på fördäck. Jag tror det kommer bli riktigt bra när det är klart.






2 kommentarer:

  1. Snitsigt! Vad hade hänt? Min lucka är lite skev den, får se om det går att rätta till genom att knäcka gångjärnen lite eller om man måste göra nåt mer ingående..

    SvaraRadera
  2. Vet faktiskt inte vad som hade hänt eftersom skadan fanns där när jag köpte båten. Jag misstänker att någon har klivit rakt på kanten ner i luckan. Plasten sviktade och gelcoaten var spräckt så vi slipade bort all gelcoat och kollade så att plasten såg ok ut. Därefter förstärkte jag med några lager matta och epoxi.

    SvaraRadera