Sidor

måndag 1 april 2013

Första arbetspasset för året

Under gårdagen var det inte bara fikapremiär i sittbrunnen, utan även arbetspremiär inne i båten.

Målet för dagen var att förbereda för de nya röstjärnen som ska tillverkas. De gamla mothållen för röstjärnen var, som jag har skrivit tidigare, helt inplastade och hade rostat sönder fullständigt. Igår högg jag bort de sista resterna av inplastningen med stämjärn. Det märktes tydligt att dessa "förstärkningar" var pålimmad i efterhand och att polyester inte är ett särskilt bra lim. Stora bitar lossnade eller gick att dra loss vilket ju var tacksamt.

Därefter slipade jag så att jag lite senare i vår ska kunna plasta upp en ny förstärkning. Arbetet gick bra men nu ser det verkligen förjävligt ut inne i båten. Glasfiberdamm överallt! Innan jag kan börja plasta måste jag slipa ytterligare lite precis där de gamla mothållen satt.

I veckan ska jag även beställa nya röstjärn+mothåll och nya fönster.

Skönt att vara igång igen!

1 kommentar:

  1. Ja fyfan för allt damm! Har äntligen fått till alla våra isolerskivor så nu är båten dammsugen och ren inuti - fantastiskt skönt efter flera veckors damm-kaos.

    Nya fönster, sweet. Vad blir det för några?

    SvaraRadera