Sidor

söndag 8 april 2012

Vax... eller polish?

Efter att ha slipat hela förmiddagen fortsatte jag efter lunch. Efter någon timme blev det dock för jobbigt att ligga i stuvfacket medan solen lyste. Jag valde därför att tvätta en bit av friborden och testa att vaxa lite. 




Produkten jag använder heter Ultra Glozz. Det ska fungerar både som polish och som vax lite beroende på hur man lägger på det. Idag testade jag att använda det som polish för att få lite bättre yta på plasten. Då ska man lägga på med en trasa och polera tills polishen försvinner. Polishen var lättarbetad och resultatet var riktigt bra. Ytan såg ut som att den var vaxad så jag vet inte om jag måste göra det en gång till eller om det får räcka med ett lager.


2 kommentarer:

  1. Funderade på den där jag med! Men så blev jag osäker på hur bra det fungerar, så blev mer "traditionellt" med rubbing, nano-polish och nano vax från International. Vi får jämföra resultat sen :) Vore nice om man slapp alla tre moment... Tycker de flesta märken får lite blandad kritik om man kikar på Maringuiden etc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är friborden putsade och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Blankt och fint blev det och ytan verkar vara som glas. Vi får väl se hur det håller.

      Radera